Dag 7 - van Bluff naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van pacoluro - WaarBenJij.nu Dag 7 - van Bluff naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van pacoluro - WaarBenJij.nu

Dag 7 - van Bluff naar Moab

24 Juli 2017 | Verenigde Staten, Moab

Vanuit Bluff naar Moab. In het plaatsje  Bluff zijn we eerst nog naar een fort geweest. Hier werd het ontstaan van dit gedeelte van Amerika uitgelegd. Zo'n 150 jaar geleden zijn ong 100 man/vrouw/kinderen met paard en wagen vanuit Escalante over de Glen Canyon en door de Colorado River getrokken om aan de andere kant een nieuw bestaan op te bouwen. Nog niet zo lang geleden dus.

Onderweg nog een Church Rock en Newspaper Rock gezien in het Indian National Forest. Hier ook meerdere Prairie honden gezien.

Om 14.30 uur kwamen we in Moab aan. Dit stadje heeft een centrum met allerlei kleine winkels. Dit niet eerder tegengekomen na Los Angeles. Meestal alleen restaurants, tankstatons en een mall. Ingecheckt in onze tent. Het ziet er netjes uit. We staan vlakbij het toilletgebouw. Misschien toch vannacht naar het gebouw ipv in de tent op mijn opvouwbare emmer :) :)

Even gegeten en om 20.00 uur terug naar onze tent. De regen en onweer is net begonnen. Sinds een week is het moesson seizoen begonnen. Dit weer was voorspeld en duurt meestal een half uur en dan is de bui weer voorbij. In nood hebben ze een hoorn en dan moet iedereen in zijn auto gaan zitten. Maar dit meisje was vanaf februari hier en dit was nog nooit gebeurd...tja je raadt het al...vanaf 20.15 uur tot 22.00 uur in de auto gezeten. Wel gezellig meerdere potjes kaart gespeeld en de lichtflitsen bewonderd :)

• 29 Juli 2017 - 18:49

Corrina :

Geweldig om jullie reis te lezen! En wat een mooie foto's!
    Haha, moest wel even lachen..het zal toch niet waar zijn dat uitgerekend jullie een paar uur in de auto moesten zitten..(gelukkig geen tétuutétuu:-)
    Ik ga jullie verslag nog verder lezen, ben net begonnen..geniet er maar heerlijk van daar! Liefs van ons 4tjsxxxx