Dag 15 - El Portal 2 - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van pacoluro - WaarBenJij.nu Dag 15 - El Portal 2 - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van pacoluro - WaarBenJij.nu

Dag 15 - El Portal 2

01 Augustus 2017 | Verenigde Staten, El Portal

Vandaag lekker even uitgeslapen.

We gaan alleen naar Yosemite National Park. Een klein park met mooie watervallen. We zijn eerst naar het uitzichtpunt "Tunnel View" gegaan. Hier heb je een weids uitzicht tussen de rotsen door. Gelopen naar de waterval "Bridalveil Fall" en de hoogste waterval "Yosemite Fall", die ongeveer 740 meter hoog is. Langs de rots "Half Dome" en "El Capitan" gekomen. Deze rots wordt vaak beklommen.

Daarna wilden we naar het uitzichtpunt "Glacier Point" gaan, maar het begon ineens hard te waaien en regenen, dus zijn we maar gaan schuilen met een lekker ijsje. Na een tijdje was het weer droog en moesten we omlopen om bij onze auto te komen. De weg was afgezet, want er was een boom op 2 auto's, die op dezelfde parkeerplaats stonden als wij, omgevallen. Het onweerde nog steeds, dus zijn we weggegaan. Helaas geen beren gezien.

Voor het avondeten de bergen doorgecrosst om bij het eerstvolgend enigszins groter dorp te eten. Na 45 minuten rijden waren we er. In El Portal is dus niks (ook geen wifi), 2 lodges, een benzinestation en 650 bewoners, maar waar die wonen weet ik echt niet.

Luca en Rosa nog even heerlijk naar het zwembad geweest.